donderdag 30 april 2009

13de duurtraining 3 uur 14 min 106 km

Gisteren een rondje kust.
Het was prachtig weer en er was weinig wind, dus een mooie gelegenheid om eens te kijken hoe ver het staat met mijn kracht en duurvermogen.
Vertok ik uit Sas om kwart voor één richting Terneuzen na een kleine opwarming ben ik het tempo gaan opvoeren en heb geprobeerd dit vast te houden ook tegen de wind, wat natuurlijk meer inspanning koste.
De benen voelden goed aan en heb dus ook wat zwaarder gereden 53 / 17 en soms 16.
De snelheid heb ik tussen de 34 a 35 km/u kunnen houden wat resulteerde na 106 km in een gemiddelde van 33.1 km/u. de hartslag hoog in D2 maar wel constant.
Mijn Polar borstband met sensor is ook binnen gekomen en alles werkt weer naar behoren.
Even een test gedaan met de oude sensor op de nieuwe borstband en ook dit werkt dus weer perfect.
Met andere woorden ik had beter een losse borstband van 15 euro besteld, dan het complete set van 48,- euries
Ik heb de tip aan Angelo door gegeven omdat zijn Polar borstband de zelfde kuren heeft als die van mij en hij gaat ook eerst maar eens een nieuwe borstband kopen, een sensor kan altijd nog.
Vanmiddag gaan Angelo, een collega van hem en ik een rondje fietsen, we weten nog niet wat we gaan doen specifiek trainen of gewoon souplesse, we zien wel het is prachtig weer dus dit komt helemaal goed.
Morgen hou ik rust, omdat zaterdag de Cyclo Tournai op het programma staat 150 km door het Graafschap Henegouwen.
Ik krijg 16 hellingen voorgeschoteld en heb eigenlijk geen idee hoe zwaar ze zijn ik heb namelijk de route nog niet verkend.
Maar met de huidige conditie zal het wellicht geen probleem zijn.

Geen opmerkingen: